CthulhuTech V2 - The Shadow War

Para mi sorpresa, están preparando una segunda edición de CthulhuTech. Esta nueva edición supondrá que el libro de CthulhuTech será dividido en dos libros: The Shadow War y The Aeon War.
Está abierto el periodo de pruebas de juego, que se centra en The Shadow War. Se proporcionan los cuatro principales Tagers. Hay una creación de personajes que se ha limpiado, ampliado respecto a la versión anterior. Ahora es posible construir tu propio Tager. También se han pulido las reglas, haciendolas diferentes aunque siguen con la misma sensación que da el Framewerk.
La Open Beta acaba en 30 de Octubre (2015). La intención es liberar el libro para vacaciones. Solicitan ayuda para limar las asperezas antes de publicar el libro final.
Siguiendo los comentarios de la comunidad, The Shadow War se centra en lo maravilloso de ser un héroe de una guerra encubierta. Esperan que esta versión sea atractiva a un mayor rango de jugadores.
En la versión actual, la de prueba, se han eliminado las imágenes, así que es normal observar recuadros en blanco. También se han eliminado algunas páginas porque no están aún finalizadas. El documento actual se irá actualizando según reciban las opiniones de los jugadores
Para CthulhuTech V2 están usando Creative Commons.
Y cuelgo también las preguntas de las que esperan los comentarios de los que deseen hacer de jugadores de prueba
Para descargar el material, está disponible en drivethrurpg
Está abierto el periodo de pruebas de juego, que se centra en The Shadow War. Se proporcionan los cuatro principales Tagers. Hay una creación de personajes que se ha limpiado, ampliado respecto a la versión anterior. Ahora es posible construir tu propio Tager. También se han pulido las reglas, haciendolas diferentes aunque siguen con la misma sensación que da el Framewerk.
La Open Beta acaba en 30 de Octubre (2015). La intención es liberar el libro para vacaciones. Solicitan ayuda para limar las asperezas antes de publicar el libro final.
Siguiendo los comentarios de la comunidad, The Shadow War se centra en lo maravilloso de ser un héroe de una guerra encubierta. Esperan que esta versión sea atractiva a un mayor rango de jugadores.
En la versión actual, la de prueba, se han eliminado las imágenes, así que es normal observar recuadros en blanco. También se han eliminado algunas páginas porque no están aún finalizadas. El documento actual se irá actualizando según reciban las opiniones de los jugadores
Para CthulhuTech V2 están usando Creative Commons.
"CthulhuTech V2 Open Beta": mostrar
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Feedback
CthulhuTech V2 Open Beta
17-August-15
As part of playtesting, we'll need you to communicate your feedback in a timelyfashion. Since we're looking to build buzz about V2, we'd like you to post your feedback in a public forum, on our new SubReddit. It can be found at:
http://www.reddit.com/r/cthulhutech
Here are some general guidelines for feedback:
- Feedback should be positive. We like constructive criticism.
- Feedback should be timely. That means get it to us as soon as you
can.- Feedback should be specific and actionable. "I don't like this"
doesn't give us much to go on.
Here are things we'd like you to assess:
- New Tone
- Do you find the tone of the writing to be friendly and accessible?
- Are things clear?
- Does it focus on the coolness of being an occult superhero well,
without losing its edge?- Character Creation
- Is the template-driven system easy to use, flavorful, and
effective?- Do you have a useful and powerful enough Character when
you're done?- Do the races feel balanced?
- Are the roleplaying suggestions for races flavorful and useful?
- Is the process clear?
- Did we miss something?
- Skills
- Do the prerequisites for Skills work?
- Are the Skill list and listings clear and useful?
- Qualities
- Do the Qualities feel balanced?
- Are the narrative names flavorful and appropriate?
- Do the Qualities all feel useful and like viable choices?
- Talents
- Are basic Talents flavorful and useful?
- Do they all feel like viable choices?
- Do they feel balanced?
- Advancement
- Does the new advancement system feel impactful?
- Are you leveling your Character at a good pace?
- Is the split between Character and Power Advances useful and
effective?- Basic Rules
o Does the change in the way dice pools work feel streamlined and
easy to use?- Does the static Difficulty, combined with dice pool adds or
minuses instead of modifiers, feel streamlined and easy to use?- Do the basic rules for Tests work and are they all useful?
- Do Drama Points feel genre-appropriate?
- Do Drama Points feel impactful?
- Conflict
o Does the new Action Point system make combat interesting and
strategic?- Are the rules for combat clear and usable?
- Is combat lethal and genre-appropriate?
- Are the rules for Fear clear and useful?
- Are Fear Effects impactful?
- Are Fear Effects too dangerous?
- Is Insanity clear and useful?
- Are the rules for Insanity 11-20 useful and cool?
- Do all the rules seem necessary?
- Did we miss something?
- Tagers
- Do the core four Tagers feel balanced?
- Do the Tager types feel distinct?
- Does each Tager feel like it has a natural role, but is still flexible?
- Are you happy with the process of generating your Tager?
- Do the suggestions for roleplaying your Tager seem useful and appropriate?
- Are the recommendations for building your Tager useful?
- Are the rules for symbionts, partial-shifting, and the effects of Insanity on your control over them cool and useful?
- Do you feel like your symbiont is an "other," rather than just a shell you can assume?
Para descargar el material, está disponible en drivethrurpg