Nombre: Beings of Ib (Cthulhu)
Tipo:Personaje
Coste: 0
Valor: 0
Subtipo: Phantom, Servitor
Iconos: -
Lower the cost to play Bokrug by 1 (to a minimum of 1). If you control a single Ancient One character, count its skill and icons at any story to which Beings of Ib is committed.
Un personaje de coste cero, pero que cuenta los iconos de un Primigenio, si sólo controlamos uno (no los llega a ganar, con lo que tampoco se les podría quitar). Me gustaría saber si tiene Lealtal Inquebrantable, en caso contrario se podría utilizar en barajas de otras facciones.
Nombre: Everlasting Night(Cthulhu)
Tipo: Soporte
Coste: 1
Subtipo: Environment
Iconos: -
Raise the cost for opponents to play Day cards by 1. Action: Exhaust Everlasting Night to reduce the cost of the next Night card you play this phase by 1 (to a minimum of 1).
Otra carta para favorecer/entorpecer las cartas de Noche/Día
Nombre: Sweet Dreams… (Hastur)
Tipo:Evento
Coste: 1
Subtipo: Madness
Iconos: -
Play only if it is Night. Action: Until the end of the phase, @ icons do not protect characters from insanity.
Bonito nombre para una carta de Hastur, y un efecto bastante interesante. Tiene un coste bajo, aunque cuenta con la restricción de sólo de noche. Claro que poder volver loco a un personaje con iconos de Terror vale el gustazo. Con Victoria Glasser puede hacer autenticas maravillas
Nombre: Nightmares!(Hastur)
Tipo: Evento
Coste: 2
Subtipo: Madness
Iconos: -
Play only if it is Night. Action: Choose a character. That character goes insane, if able. Otherwise, return it to the top of its owner's deck.
Bonita carta, vuelve a un personaje loco y en caso contrario regresa a la baraja (aunque sea en como carta superior). Se puede jugar en el turno del adversario, y en la fase de historia... otra vez la restricción de sólo de noche.
Nombre: *Puj-Dunk,Gug Chieftain(Yog-Sothoth)
Tipo:Personaje
Coste: 4
Valor:4
Subtipo: Gug, Monster
Iconos: TCCA
Toughness +2. Response: After Puj-Dunk is wounded, put a Gug character into play from your hand.
Esta carta ya la conociamos.
Nombre: Twilight Gate(Yog-Sothoth)
Tipo:Evento
Coste: 2
Subtipo: -
Iconos: -
Action: Choose a non-Ancient One character card attached to one of your domains as a resource. Put that card into play under your control. If that character is still in play at the end of the phase, attach it to any of your domains as a resource.
Un evento muy. No sólo puedes "sacarte" de la manga un personaje, sino que además no hay restricciones de facción. También permite activar varias veces alguna respuesta que tenga un personaje y que se active al entrar en juego
Nombre: Twilight Cannibal (Shub-Niggurath)
Tipo:Personaje
Coste: 2
Valor:4
Subtipo:Ghoul Monster
Iconos: ¿¿TCC??
Toughness +1. If it is Day, sacrifice Twilight Cannibal.
Nombre: Dhole Tunnel (Shub-Niggurath)
Tipo:Soporte
Coste: 1
Valor:-
Subtipo: Locatión, Dreamlands
Iconos: -
Action: Sacrifice Dhole Tunnel to choose a story card. Until the end of the phase, characters do not exhaust to commit to that story.
Es una carta de un sólo uso, y además al no ser evento se pierde posible "factor sorpresa".
Nombre: Furtive Zoog(Neutral)Tipo:
Coste: 3
Valor:2
Subtipo: Zoog, Creature
Iconos: A
If it is Day, Furtive Zoog gains I.If it is Night, Furtive Zoog gains T.Response: After you drain a domain to which Furtive Zoog is attached as a resource, unattach Furtive Zoog from that domain and put it into play.
Interesante personaje. Puede potenciarse con cartas de Día/Noche, pero se puede poner en juego sin necesidad de pagar por él, basta con consumir el dominio en el que estén vinculados como recurso. El personaje viene con un icono de recurso diferente al de "carta neutral"
Nombre:Twilight Ritual (Neutral)
Tipo:Evento
Coste: 1
Valor:-
Subtipo: Ritual
Iconos: -
Action: Until the end of the phase, treat all Day and all Night cards currently in play as if their text boxes were blank.
Nombre: The Day Dreamer(Neutral)
Tipo:Personaje
Coste: 2
Valor:2
Subtipo: Dreamer
Iconos: ¿¿¿AA???
Day. It is Day. After The Day Dreamer comes into play, destroy all Night cards. Action: Pay 2 to put The Day Dreamer into play from your hand. If The Day Dreamer is still in play at the end of the phase, sacrifice it.
Tipico efecto de destruir todas las cartas de noche. Se puede bajar de la mano directamente, pero supone sacrificar el personaje a final de turno.
Nombre: Dreamlands Wanderer (Neutral
Tipo:Personaje
Coste: 2
Valor:2
Subtipo: Dreamer
Iconos: ¿¿¿AA???
Night. It is Night. After Dreamlands Wanderer comes into play, destroy all Day cards.Action: Pay 2 to put Dreamlands Wanderer into play from your hand. If Dreamlands Wanderer is still in play at the end of the phase, sacrifice it.
Contrapartida de
The Day DreamerNombre: The Rays of Dawn Cleansing Light (Neutral)
Tipo: Environment
Coste: 1
Valor:-
Subtipo: .
Iconos: .
Day. It is Day.After The Rays of Dawn comes into play, destroy all Night cards. Each non-unique character loses a @ icon.
Contrapartida de The Setting Sun, que ya conociados
Nombre:The Setting Sun, The Light Fails (Neutral)
Tipo:Sopoerte
Coste: 1
Valor:-
Subtipo: Environment
Iconos: -
Night. It is Night. After The Setting Sun comes into play, destroy all Day cards. Each non-unique character loses a % icon.
Y la otra carta que ya conociamos.