Any monster (regardless of border color) in Dunwich, moves every Mythos phase. All monsters moving in Dunwich move towards the vortex above the Backwoods Country street location. Flyers move to the sky, then on the following turn move to the vortex. Green bordered monsters move 1 space in addition to triggering their normal movement special rules. If this special movement would take them to a location other than the vortex, the special movement ie. Hound of Tindalos takes precedence. Yellow bordered monster move 1 space towards the vortex.
Así que todos los monstruos en Dunwich se mueven en la fase de Mitos, de forma independiente al color del borde que tengan. Los que están en el tablero de Dunwich se mueven al vórtice de la Zona Rural. Los monstruos voladores se mueven al cielo, y el siguiente movimiento es al vórtice. Los monstruos de borde verde se mueven una casilla adicional a su movimiento normal. Hasta los monstruos de borde amarillo, normalmente inmóviles, se mueven una casilla
Arkham Board
Any monster (regardless of border color) in Arkham, moves every Mythos phase. All monsters in Arkham move towards the Black Cave. Flyers move to the sky and then on the following turn move to the Black Cave. Green bordered monsters move 1 space in addition to triggering their normal movement special rules. If this special movement would take them to a location other than the Black Cave, the special movement ie. Hound of Tindalos takes precedence. Yellow bordered monster move 1 space towards the Black Cave. Monsters do move if they share a space with an Investigator. The monster that appears due to a gate opening on the Black Cave is not subject to the end of Mythos phase effect, until the following Mythos phase. This allows players a turn to fight a flier or move to the Black Cave to catch the flier when it descends. Fliers do count towards monster limit, even if they are coming from Dunwich. Treat Stalkers like green bordered monsters. They move the one space, then use their special movement.
Todos los monstruos en Arkham se mueven de forma independiente al color de su borde, y todos se mueven hacia la Cueva Negra. Los voladores se dirigen al cielo para hacer el siguiente movimiento a la Cueva Negra. Los monstruos de borde verde se mueven un espacio ademas de su movimiento normal. Los monstruos de borde amarillo se mueven 1 casilla. ¿Los monstruos se mueven cuando comparten espacio con un jugador?. Los monstruos que aparezcan en Cueva Negra no están sujetos a la regla hasta el final de la siguiente fase de mitos. Esto permite a un jugador luchar contra un monstruo volador o moverse a la Cueva Negra para atrapar a un volador que haya descendido. Los monstruos acechantes se tratan como si tuviesen borde verde. Se mueven un espacio, y luego hacen su movimiento especial -el acechante.
Stalkers move their 1 movement towards the Black Cave. They then move their stalker movement towards the closest investigator. Any fast monster will be able to make it from the Graveyard to the Black Cave. Monsters do not get devoured until the end of the Mythos Phase, as such each team would be able to attack them before they get eaten, assuming the investigator doesn't get eaten. Monsters in Dunwich do not move if sharing a space with an investigato
Los monstruos acechantes se mueven 1 hacia la Cueva negra. Entonces se mueven 1 casilla hacia el investigador más cercano. Cualquier monstruo rápido podrá ir del Cementerio a la Cueva Negra. Los monstruos no son devorados hasta el final de la fase de Mitos, así que pueden ser atacados antes de que sean devorados asumiendo que el investigador en la Cueva Negra no ha sido devorado. Monstruos en Dunwich no se mueven si comparten espacio con un investigador.
Investigators returning from a gate which opened on the Black Cave must make the fight check upon returning from the Other World.
Formless Spawn have a horror rating of -3.
Los investigadores que vuelvan a Cueva Negra por un portal abierto deben hacer la tirada de lucha al volver de Otros Mundos. Las Semillas informes tienen un modificador de Terror de -3
If a gate is open on the Black Cave, an Investigator may move to the Black Cave to enter the gate. If they do so they must still pass the fight check, as Tsathoggua's minions race to feed them to the famished ape. If they seal the gate, monsters still move as instructed above.
Si un portal se abre en la Cueva Negra, un investigador puede entrar mover a Cueva Negra para cerrar el portal. Si lo hace aun debe de hacer la tirada de lucha para comprobar si es devorado por Tsathoggua. Si se sella la localización, los monstruos siguen avanzando tal y como se ha indicado.
Monsters must spend one full turn on the Black Cave to be devoured.
Fliers move as normal is Dunwich.
The Black Cave check is a fight check not a combat check.
The Dunwich Horror is not subject to any Scenario rules. It is way too powerful for that.
Así que no puede hacer aparición el Dunwich Horror... el escenario ya es suficientemente duro
